20100523
Gran Turismo PORSCHE PANAMERA
ドイツに取材に出かけた時にポルシェのご好意もあり、滞在中の移動はPANAMERAと911で快適な旅となった。特にPANAMERAは初めての体験でもあり愉しみにしていた。911、Cayenne 、Boxster に続くポルシェの第4のシリーズとして発売され市場の話題をさらった。ポルシェが初めて市場に導入した4ドア・グランツーリスモである。独特なポルシェフィーリングはPANAMERAにも期待して良いものだろうか。潜在意識を持たないように、事前のデータスペックや情報は皆無の状態にしておいた。インプレッションとは自分の体で確かめるものである。滞在二日目から二日間はPANAMERA S、その後の二日は911、残りの二日間でPANAMERA TURBOを体験した。ラグジュアリークラスの量産モデルに初めて提供された5つの技術革新がある。グランツーリスモ市場で初めてのポルシェ・ドッペルクップルングの採用。オートマチックトランスミッションと組み合わせたオートスタート・ストップ機能。各スプリングの空気量を制御可能にしたエアサスペンション。自動的にせり上がり設定角度可変のリアスポイラーによるアクティブエアロダイナミクス。そして初採用のスポーツクロノパッケージ。ラグジュアリークラスのグランツーリスモでありながら快適性とスポーツ性をバランスよくまとめていると言えよう。ボタン一つで羊が狼に豹変するかの様に表情はアクティブに変化する。PANAMERAにはコクピットが4シートあるという表現が相応しい。一貫して4シーターとして開発されたこのグランツーリスモは、インテリアデザインや一人ひとりに対するカスタムメードの快適性においても新たな道を切り拓いた。それぞれのシートにゆったりとした空間を感じさせる。PANAMERAのインテリアは一貫したコンセプトを持ち、リアシートからもドライビングをダイレクトに体感出来る。まさに4人用コクピットと呼ぶに相応しい。パナメーラの現地報告やポルシェミュージアムについてはHUMIDOR vol.22で詳しい特集を予定している。
There was goodwill of Porsche, too, when going out to Germany to cover and the movement under the stay became a sweet going PANAMERA and 911. Especially, PANAMERA was the first experience and it made it pleasantly, too. It was put on the market as the fourth series of Porsche following 911, Cayenne, and Boxster and the topic of the market was monopolized. It is a four-door that Porsche introduced into the market for the first time and Gran Turismo. Will a peculiar Porsche feeling be expect it of PANAMERA by me?Prior data specs and information were put into the state of the nil without the subconsciousness. Impression is the one confirmed by my body. PANAMERA TURBO was experienced for two days from the second stay day in 911 two days of the remainder on the second (PANAMERA S and afterwards). There are five technical improvements offered to the mass production model of the luxury class for the first time. First Porsche [dopperukuppurungu] is adopted in the Gran Turismo market. Auto start and stop function combined with automatic transmission. Air suspension that enables control of air content in each spring. It functions automatically, and active aerodynamics by rear spoiler of a set changeable angle. And, the first adoption doing sports chrono is packaged. The amenity and sports can be said that the balance will stop the corner though it is Gran Turismo of the luxury class. The expression changes actively whether the sheep changes suddenly to the wolf by one button. The expression that there are four seat cockpit in PANAMERA is suitable. This Gran Turismo developed as consistently four seats cut a new road open in the amenity of custom made to interior design and one person one. I feel the space done to each seat in a relaxed manner. The interior of PANAMERA can have a consistent concept, and experience driving from a rear seat directly. Exactly suitably to calling the cockpit for four people. The report from the scene of PANAMERA's and the Porsche museum schedules a feature detailed with HUMIDOR vol.22.
登録:
投稿 (Atom)